Kommentarer på dag 53: Gothenburg för sjunde gången!


För första gången sprang jag in från den östra infarten så vid den har skylten har jag aldrig hoppat. Folkmängdsuppgiften har inte ändrats under de två senste åren.

Äntligen har jag kommit till Gothenburg, Nebraska! Nu känns det som om löpet nästan är hemma.

En bit utanför stan kom några vänner mig til mötes. Det var på första löpet 2007 jag träffade Terry Jessen och Diana Rhae Untersehrs. Paret driver och äger några hotell/motell och Terry har ett finger med i mycket som gäller affärslivet, jordbruket och politiken i regionen. Just nu bor jag jag kungligt på deras Comfort Suites.

Terry och jag idag på hwy 30. Denna väg klassar jag som en av de bästa för löpare i hela USA; platt, lite trafik och svagt nerför (om du springer i motsatt riktning vad jag just nu gör).

Och så en negativ nyhet. Jag har skadat höger axel och har svårt att lyfta armen. Senaste natten har jag legat fel i sängen och utsatt axeln för för hårt tryck så att den svullnat. Jag har haft det här förut men nu är det värre än vanligt. Dagens löpning stördes därför något, kunde inte pendla med armen Förhoppningsvis ska kylbalsam och is hjälpa men just nu har jag rätt ont.

Dagens distans från Lexington till Gothenburg: 47 km.

Keep on running!




Kändes denna post intressant och värd att kommentera går det bra här

#1 Klas Peter Suneson - 2018-06-08 07:03:53

Dag 53, 300 mil till ditt Göteborg; "Du ela en go gubbe."
Ont i armen. Ditt fokus ligger på benen och fötterna. De får berättigad omvårdnad. Att armarna/ armen statiskt skjuter en 25 kilos vagn, timme efter timme, gör att trycket på axeln blir konstant. Nu gäller det att på något sätt avlasta den smärtande axeln. En "armprotes" som fäst i ett bälte runt höften?? under några dagar ?? När axeln åter känns bra, är det tid att på gymmen hitta ett träningsredskap som kan stärka axeln. Keep on running

#2 Lars L - 2018-06-08 23:51:28

Håller med, armarna får ju en väldigt envis belastning. Kan du inte fixa påskjutning kanske du måste prova att dra kärran omväxlande i alla fall. Krya! - men det går nog bara med avlastning och/eller styrketräning.